Sticky Stories

Ik geniet er enorm van hoe Succesgeneratie.NL zich stap voor stap ontwikkelt. Allerlei mensen dragen eraan bij. Steeds vaker durf ik er ‘gewoon’ om te vragen. De ‘fun’ van co-creatie: een topontdekking in mijn bestaan.

‘Draag je ideeën, feedback en verhalen bij’ staat nu permanent op mijn verlanglijstje en mocht zeker niet ontbreken op mijn verjaardag. En ik ben écht verwend! Hieronder volgt het ‘kado’ dat ik kreeg van mijn broer Rico.
 
Ik ga ermee aan de slag! Doe je mee?

TypemachineHallo Froukelien,

Wat een leuk idee om voor Succesgeneratie.NL input als kado te vragen. Dat maakt eens te meer duidelijk hoe betrokken je bent hiermee.

Toen ik weer even op je site was en het verhaal las van de Duitse studente en de Afrikaan las zag ik plots het woord SUCCES op een andere manier! En wel in relatie tot het boek ‘Sticky Stories’.

Dat is precies wat je uit wilt dragen:

SUCCES in de breedste zin van het woord d.m.v.:
a Simple, Unexpected, Concrete, Credible, Emotional Story

Bewust of onbewust heb je de sleutel tot je eigen succes te pakken met dit acroniem!

Echter je bent er dan nog NET niet.

Met het toepassen van dit acroniem heb je de aandacht en interesse van je lezers te pakken. Nu wil je nog dat ze iets anders gaan doen dan ze gewend zijn; je wilt verandering, een: ‘SWITCH

Het boek ‘SWITCH’ van Dan & Chip Heath zegt hierover: Motivate the Elephant, direct the Rider and shape the Path.

Kort door de bocht gezegd: motiveer mensen op het gevoelsvlak, geef heldere en concrete aanwijzingen op verstandelijk niveau en zorg voor een helder stappenplan over wat je wilt dat ze (anders) gaan doen.

Dit alles gecombineerd met de wetenschap dat mensen bewegen richting FUN en van ANGST af: Stop een lekkere dosis FUN en zelfspot in je verhalen en Succesgeneratie.nl wordt een nog groter SUCCES!

Groetjes, Rico
 

Onze excuses, u kunt momenteel niet reageren